Info Radio
Redactia Redirecționează 3,5% 📢 Fii alături de noi! 🌿🎶 Redirecționează 3,5% din impozitul pe venit către Radio Eco Natura! 📻💚 Împreună putem face diferența! 🌍✨ Redactia Contactează-ne pe WhatsApp! 💬📞 Scrie-ne rapid și ușor pentru orice informație! 🌿📻 💚 Redactia Abonează-te pe WhatsApp 🌿📻 Radio Eco Natura îți aduce știri de mediu, societate, economie, muzică și artă! 🌍📢 Abonează-te pe WhatsApp și rămâi conectat! 🔗👉

Economie

Vârsta medie a vehiculelor din Europa Centrală şi de Est a atins sau depăşit 12 ani

today3 iunie 2025 2

Background
share close

Vârsta medie a vehiculelor a atins sau depăşit 12 ani, arată un studiu realizat de Grupul MOL în şase ţări din Europa Centrală şi de Est. Potrivit studiului, şoferii subestimează vârsta reală a maşinilor şi amână înlocuirea vehiculelor.

Studiul — care se bazează pe răspunsurile a peste 1.700 de șoferi din Ungaria, România, Cehia, Slovacia, Șerbia şi Slovenia — a analizat obiceiurile legate de întreţinerea maşinilor. Datele oficiale ale UE arată o vârstă medie a vehiculelor de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia şi 16,2 ani în Cehia.

Cu toate acestea, estimările auto-raportate sunt semnificativ mai mici în toate ţările, ceea ce sugerează că mulţi şoferi fie subestimează, fie ignoră vârsta reală a maşinilor lor. În România, doar 20% dintre respondenţi cred că vehiculul lor este vechi — deşi aproape jumătate dintre ei (47%) conduc maşini mai vechi de 10 ani.

Majoritatea respondenţilor cred în beneficiile carburanţilor premium: 60% sunt de acord că aceştia îmbunătăţesc performanţa motorului, în timp ce 56% cred că ajută la prelungirea duratei de viaţă a acestuia.
Studiul a mai arătat că aproape jumătate dintre şoferii din regiune nu intenţionează să îşi schimbe maşina în următorii cinci ani — indiferent de vârsta acesteia.

Written by: P V

Rate it

Post comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


CONTACT

DESPRE

Radio Eco Natura, primul radio online de mediu din Romania, dezvoltat de o organizatie neguvernamentala, pentru a sustine un mediu curat si sustenabil, fara publicitate sau profit.

SPONSORI